Pompy wspomagania składają się z korpusu, komory, w której pracuje wirnik z łopatkami, osi napędowej, płyt oporowych oraz — w niektórych przypadkach — sprężyny dociskowej. Znajdujący się przy wyjściu z pompy zawór ciśnieniowy ma za zadanie chronić układ wspomagania przed ewentualnym nadmiernym wzrostem ciśnienia. Pompy wspomagania odgrywają kluczową rolę w każdym samochodzie, jednak często ulegają również różnorodnym usterkom, wynikającym z intensywnego lub niewłaściwego użytkowania. Każdy profesjonalny serwis pomp wspomagania oferuje przede wszystkim wykonanie kompleksowych usług regeneracyjnych. Proces regeneracji wymaga przede wszystkim starannego rozebrania, umycia poszczególnych elementów w celu późniejszej ich oceny. Elementy, które nie nadają się do naprawy, powinny zostać wymienione. Najczęściej wymieniane bywają uszczelnienia, łożyska i zużyte tuleje.
Kiedy należy naprawić pompę wspomagania?
Pompa paliwowa powinna zostać poddana specjalistycznej naprawie, gdy m.in: • dochodzi do wycieku oleju • pojawia się piana w zbiorniczku wspomagania • olej wypływa przez zbiorniczek wspomagania • płynność pracy kierownicy zostaje zaburzona • pompa pracuje głośno podczas jazdy na wprost • podczas skręcania kierownicą pojawiają się dziwne odgłosy buczenia i pisków • przy skręcaniu w obie strony wspomaganie jest bardzo słabe • kierownica kręci się lżej po zwiększeniu obrotów silnika Jeśli pojawiają się jakiekolwiek problemy, w tym nieprawidłowości opisane powyżej, należy niezwłocznie udać się do serwisu, gdzie usterka zostanie zdiagnozowana oraz stosownie naprawiona. Uszkodzona pompa paliwowa może być przyczyną bardzo poważnych awarii pozostałych elementów układu wspomagania, w tym przekładni kierowniczej. Koszty, jakie będzie musiał ponieść właściciel pojazdu, mogą znacznie przewyższyć wówczas koszt naprawy samej pompy wspomagania.